Nakon najave prodaje Croatia Airlinesa, Nezavisni hrvatski sindikati predvođeni Krešimirom Severom otvorenim su se pismom obratili premijeru Milanoviću.
U njemu ističu da bi se u slučaju prodaje ili davanja u dugogodišnji najam neke nacionalne imovine koje se nalazi na popisu imovine koja trajno ostaje u vlasništvu RH i u njenom upravljanju, o tome trebao pitati narod, odnosno raspisati referendum.
– Državna imovina dio je nacionalnog bogatstva koju generacije stvaraju, čuvaju i nasljeđuju jedne od drugih. U Republici Hrvatskoj s njenom su neovisnošću generacije naslijedile puno. Nažalost, dio je imovine stradao u ratnim razaranjima, a još veći dio kroz pretvorbu i privatizaciju. Po neoliberalnom konceptu nije važno tko je vlasnik imovine, važno je da to nije država. No, bez obzira na taj nadnacionalni gospodarski koncept, države ipak zadržavaju vlasništvo nad puno toga što smatraju ne samo vrijednosno i strateški važnim, nego i onoga što je utkano u samo biće naroda. Razne vlade i vlasti u Republici Hrvatskoj, poharanoj prvim valom pretvorbe i privatizacije, nastavile su prodavati narodnu imovinu, prodajući u ime naroda, a da narod ne pitaju. U koliko je predizbornih programa stranaka ili pojedinaca bilo upisano što to namjeravaju konkretno prodati ako dođu na vlast? Pa, ako već nije pisalo prije izbora, onda bi, kad im narod da svoje povjerenje na izborima, poslije trebali i pitati taj isti narod, poručuju iz NHS-a.
– Vaša je Vlada pokrenula i procese prodaje Hrvatske poštanske banke, oporavljene, koja dobro posluje i ima dobre perspektive te Croatia osiguranja, nacionalne osiguravajuće kuće, osnovane još 1884. godine i s najvećim udjelom u osiguranju u Republici Hrvatskoj, kuće koja je pri tome i u ekspanziji. Tu nastavlja opredjeljenje i planove nastale još u koalicijskoj vladi iz 2000. godine. Uz to tu je i prodaja HŽ Carga, kojega se, previše godina zapostavljanog i zapuštenog, umjesto prodaje trebalo osposobiti za nacionalnog operatera koji bi bio konkurentan ne samo na domaćim, nego i na inozemnim prugama. Najavljena je i monetizacija autocesta, na moguće čak 50 godina. I to ne nekih, još neizgrađenih, budućih dijelova koje bi koncesionar izgradio pa ih onda imao u višegodišnjem najmu, nego one izgrađene. I sada, kad je već najveća hrvatska zračna luka dana u dugogodišnji najam koncesionaru koji je preuzeo obvezu njene modernizacije i proširenja, a još uvijek ne gradi ništa, stižu najave kako ova vlada namjerava prodati i nacionalnu zrakoplovnu tvrtku, Croatia Airlines. Što je sljedeće? – pitaju se.
>> NHS zgrožen: Manjak strategije rješava se preko leđa građana